Coaching jako nowe narzędzie biznesowe

Coaching w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Moda na tego typu działania przywędrowała do nas zza wielkiej wody. Coaching biznesowy wykorzystywany jest w wielu krajach w Ameryce przez zdecydowaną większość firm. Czym ono jest i dlaczego cieszy się taką popularnością?

Coaching biznesowy – pojęcie

Coaching jest uwolnieniem czyjegoś potencjału, aby osiągał swoje wyżyny” – pięknie podsumował to John Whitmore. Mówiąc mniej górnolotnie mówi się, że jest to interaktywny proces mający za zadanie wsparcie klienta i przyspieszenie jego rozwoju na rynku. Tego typu działania pozwalają na zwiększenie możliwości i kompetencji pracownika. Osoba znająca się na coachingu biznesowym będzie wiedziała jak wspierać jedną osobę, zespół, aby ta/ci osiągnęli szczyt swoich możliwości. Często wydaje nam się, że pokazujemy wszystko na co nas stać. Coaching udowadnia nam jasno, że możemy jeszcze więcej, tylko musimy nauczyć się umiejętnie postępować.

Rodzaje coachingu

Coaching menedżerski i sprzedażowy to dwa najpopularniejsze typy, które wybierane są przez podmioty.

Coaching sprzedażowy dedykowany jest handlowcom, doradcom i konsultantom. W głównej mierze działa coacha opierają się na jednej osobie i na rozwinięciu jej kompetencji. Odpowiednio przeprowadzony coaching sprzedażowy pozwala na szybkie i efektowne zmiany w podejściu do pracy, lepsze standardy obsługi klienta. Tego typu coaching w dużej mierze skupia się na rozwinięciu o pracownika motywacji, chęci do działania, pewności siebie. Jeżeli do serca weźmiemy słowa coacha, to już niedługo wyniki naszej pracy będą bardziej zadowalające.

Coaching menedżerski skierowany jest do kadry zarządzającej średniego i wyższego stopnia. Jego główne założenia to wzrost samoświadomości i produktywności, nabycie umiejętności realizacji celów. Dobry menedżer musi być pewny tego co robi oraz jakie decyzje podejmuje. Coach będzie odpowiedzialny również za poprawienie umiejętności pracowania z ludźmi – w szczególności, jeżeli zarządza się dużą liczbą osób.

Podobne posty

  • Jak skutecznie pozyskiwać nowych pracowników?Jak skutecznie pozyskiwać nowych pracowników? Rotacja w wielu firmach jest duża. Oznacza to, że pozyskują one wciąż nowych pracowników do pracy. Jaki sposób jest najlepszy? Jak zdobyć najlepszych pracowników, z których powstanie zespół marzeń? Skuteczne metody pozyskiwania […]
  • Czym charakteryzuje się spółka jawna?Czym charakteryzuje się spółka jawna? Spółka jawna należy do kategorii spółek osobowych. Nie posiada ona osobowości prawnej. Posiada za to swój majątek, który stanowią wkłady do spółki, a także mienie nabyte przez spółkę podczas jej trwania. Czym jest spółka jawna? Otóż spółka […]
  • Wyprzedź konkurencję skutecznie reklamując swoją firmę w Internecie!Wyprzedź konkurencję skutecznie reklamując swoją firmę w Internecie! Jeśli zdecydowałeś się na założenie własnej działalności z pewnością już dobrze wiesz, jak kluczowe dla jej sukcesu jest bycie dostrzeżonym w Internecie. Sieć to olbrzymie medium i trudno dobrać taką formę reklamy, która pozwoli Ci skutecznie […]
  • Jak skonstruować dobry biznesplan?Jak skonstruować dobry biznesplan? Własna działalność gospodarcza to marzenie wielu osób. Aby móc rozpocząć działanie pod własną marką przyda nam się dobry biznesplan. Tego typu plan potrzebny będzie wszystkim osobom, które starają się o dotacje lub dofinansowanie do własnej […]
  • Jak dobrze motywować swoich pracowników?Jak dobrze motywować swoich pracowników? W zdecydowanej większości przypadków za sukcesem każdej firmy stoją jej pracownicy. Inaczej jest w przypadku firm jednoosobowych. Dzisiaj jednak skupimy się na pracownikach, którzy w odpowiedni sposób zmotywowani będą działać na to, aby firma […]
Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]