Jak zorganizować event firmowy? Przydatne wskazówki

event firmowy

Organizacja firmowych wydarzeń, zarówno tych czysto biznesowych, jak i integracyjnych to zawsze duże wyzwanie. Jak się do niego przygotować, by finalnie event został przeprowadzony od A do Z tak, jak tego chce właściciel przedsiębiorstwa? Od czego zacząć i o jakich elementach eventu nie wolno zapomnieć?

5 ważnych wskazówek do przygotowania firmowego eventu

1. Szczegółowe opracowanie części merytorycznej i rozrywkowej wydarzenia. Tu pod uwagę należy wziąć czas poszczególnych wystąpień oraz ich różnorodność tematyczną.

2. Ustalenie terminu, zaproszenie uczestników i wcześniejsza rezerwacja miejsca na event. Najlepsze sale eventowe trzeba rezerwować z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, dlatego nie powinno się tego odkładać na ostatnią chwilę.

3. Stworzenie strony internetowej dla medialnej oprawy wydarzenia. Dzięki takiej stronie można o evencie poinformować media, zaprosić prasę czy nawet sprzedawać bilety wstępu.

4. Zaproszenie gości i patronów podnoszących prestiż imprezy. Gość z pierwszych stron gazet czy twarz rozpoznawana z telewizji na pewno przyciągnie na wydarzenie więcej osób.

5. Przygotowanie materiałów reklamowych i upominków dla uczestników.

Delegacja części eventu na firmy zewnętrzne

Bardzo ważne jest delegowanie istotnych elementów organizacyjnych eventu na firmy zewnętrzne. Dotyczy to m.in profesjonalnego cateringu, który zadba o przerwy kawowe, obiadowe i kolację dla uczestników.

Dobrym pomysłem jest również zatrudnienie tzw. prowadzącego event, który w przerwach między blokami merytorycznymi będzie zapełniał czas gościom, zapowiadał kolejnych prelegentów czy po prostu tworzył dobrą atmosferę podczas spotkań integracyjnych organizując np. konkursy, zabawy czy zadania rekreacyjne. Taka osoba nie powinna być pracownikiem firmy, a profesjonalistą zewnętrznym, który w prowadzeniu eventów ma wieloletnie doświadczenie. Warto także przemyśleć oddelegowanie na firmy zewnętrzne przygotowania aranżacji pomieszczeń: na rynku jest wiele firm specjalizujących się w wynajmie atrakcyjnego oświetlenia eventowego, mebli, sprzętu multimedialnego czy innych ciekawych gadżetów urozmaicających imprezę np. fotobudki, skanery ruchu, trójwymiarowe tunele itd.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Sukces – jak osiągnąć go na rynku?Sukces – jak osiągnąć go na rynku? Otwierając własną działalność gospodarczą jesteśmy skoncentrowani na tym, aby osiągnąć sukces na rynku. Mamy w sobie wiele ambicji i motywacji. Idziemy jak burza do przodu po czym okazuje się, że nasz pomysł nie wypalił. Jak osiągnąć sukces na […]
  • Outsourcować czy zatrudniać specjalistów IT?Outsourcować czy zatrudniać specjalistów IT? Pierwotny model firmy zakładał, że wszystkie zatrudnione osoby spotykają, oraz wykonują swoją pracę w jednym miejscu, zwykle w jednym budynku, pracując w wyznaczonych przez firmę godzinach, dzieląc się na poszczególne działy, oraz następnie […]
  • Jak skonstruować dobry biznesplan?Jak skonstruować dobry biznesplan? Własna działalność gospodarcza to marzenie wielu osób. Aby móc rozpocząć działanie pod własną marką przyda nam się dobry biznesplan. Tego typu plan potrzebny będzie wszystkim osobom, które starają się o dotacje lub dofinansowanie do własnej […]
  • Umowa o pracę, zlecenie i o dzieło – charakterystykaUmowa o pracę, zlecenie i o dzieło – charakterystyka Osoby pracujące w Polsce - nie na własny rachunek - mogą być zatrudniona na podstawie trzech umów, do których należy zaliczyć: umowę o pracę, umowę zlecenie oraz umowę o dzieło. W artykule chcielibyśmy poruszyć kwestię różnic między tymi […]
  • Pierwszy milion przed trzydziestką – czy to możliwe?Pierwszy milion przed trzydziestką – czy to możliwe? Wiele młodych osób marzy, aby zarobić swój pierwszy milion jeszcze przed osiągnięciem 30. roku życia. Jednym się to udaje, innym nie. Jaka jest więc recepta na wzbogacenie się w tak stosunkowo młodym wieku? O tym poniżej. Inwestowanie w […]