Organizacja firmowych wydarzeń, zarówno tych czysto biznesowych, jak i integracyjnych to zawsze duże wyzwanie. Jak się do niego przygotować, by finalnie event został przeprowadzony od A do Z tak, jak tego chce właściciel przedsiębiorstwa? Od czego zacząć i o jakich elementach eventu nie wolno zapomnieć?
5 ważnych wskazówek do przygotowania firmowego eventu
1. Szczegółowe opracowanie części merytorycznej i rozrywkowej wydarzenia. Tu pod uwagę należy wziąć czas poszczególnych wystąpień oraz ich różnorodność tematyczną.
2. Ustalenie terminu, zaproszenie uczestników i wcześniejsza rezerwacja miejsca na event. Najlepsze sale eventowe trzeba rezerwować z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, dlatego nie powinno się tego odkładać na ostatnią chwilę.
3. Stworzenie strony internetowej dla medialnej oprawy wydarzenia. Dzięki takiej stronie można o evencie poinformować media, zaprosić prasę czy nawet sprzedawać bilety wstępu.
4. Zaproszenie gości i patronów podnoszących prestiż imprezy. Gość z pierwszych stron gazet czy twarz rozpoznawana z telewizji na pewno przyciągnie na wydarzenie więcej osób.
5. Przygotowanie materiałów reklamowych i upominków dla uczestników.
Delegacja części eventu na firmy zewnętrzne
Bardzo ważne jest delegowanie istotnych elementów organizacyjnych eventu na firmy zewnętrzne. Dotyczy to m.in profesjonalnego cateringu, który zadba o przerwy kawowe, obiadowe i kolację dla uczestników.
Dobrym pomysłem jest również zatrudnienie tzw. prowadzącego event, który w przerwach między blokami merytorycznymi będzie zapełniał czas gościom, zapowiadał kolejnych prelegentów czy po prostu tworzył dobrą atmosferę podczas spotkań integracyjnych organizując np. konkursy, zabawy czy zadania rekreacyjne. Taka osoba nie powinna być pracownikiem firmy, a profesjonalistą zewnętrznym, który w prowadzeniu eventów ma wieloletnie doświadczenie. Warto także przemyśleć oddelegowanie na firmy zewnętrzne przygotowania aranżacji pomieszczeń: na rynku jest wiele firm specjalizujących się w wynajmie atrakcyjnego oświetlenia eventowego, mebli, sprzętu multimedialnego czy innych ciekawych gadżetów urozmaicających imprezę np. fotobudki, skanery ruchu, trójwymiarowe tunele itd.