Jeśli zdecydowałeś się na założenie własnej działalności z pewnością już dobrze wiesz, jak kluczowe dla jej sukcesu jest bycie dostrzeżonym w Internecie. Sieć to olbrzymie medium i trudno dobrać taką formę reklamy, która pozwoli Ci skutecznie zaistnieć. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi. Poznaj kilka sposób, które pozwolą Ci wyprzedzić rywali i dotrzeć do większej liczby Klientów.
Postaw na Content Marketing
Jednym z głównych czynników, które decydują o tym, jak bardzo Twoja strona będzie widoczna w Internecie jest jej treść. Im bardziej unikalna i wewnętrznie spójna, tym większa jest szansa, że strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Czym jest treść? To wszystkie teksty, które umieszczasz na swojej witrynie, a zatem:
- opisy kategorii produktów,
- opisy produktów,
- wpisy blogowe,
Sztuką jest stworzenie takich tekstów, które będą przyjazne zarówno dla wyszukiwarki internetowej, jak i użytkowników sieci. Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, skorzystaj z pomocy doświadczonych Copywriterów.
Podbij Social Media
Strona internetowa? To oczywiste. Właśnie dlatego to zbyt mało. Aby Twoja firma została dostrzeżona przez szersze grono odbiorców, konieczne jest promowanie działalności w mediach społecznościowych. Właśnie dlatego koniecznie zadbaj o firmowy profil na takich serwisach jak:
- Facebook,
- Instagram,
- Tweeter,
- LinkedIn.
Sprawne prowadzenie kilku kanałów społecznościowych może być czasochłonne. Wymaga także doświadczenia i wiedzy o tym, jakie funkcje w tym zakresie oferują poszczególne portale. Jeśli nie chcesz poświęcać czasu na naukę, lepiej skorzystaj z usług social media experta, który zbuduje nasz medialny wizerunek.
Zainwestuj w Google AdWords
Oprogramowanie firmowane przez Google to w tej chwili jedno z najczęściej wykorzystywanych (i najpotężniejszych) narzędzi do tworzenia reklamy. Co to tak naprawdę jest? To spoty reklamowe, które wyświetlają się na Youtubie, ale nie tylko. To także propozycje linków z zielonym napisem reklama oraz propozycje produktów, które wyskakują w witrynie podczas przeglądania sieci.
Na początek warto przeprowadzić niewielką kampanię na próbę, aby zobaczyć, jakich słów kluczowych używa konkurencja oraz jakich fraz (i jak często) poszukują internauci. To wartościowa wiedza i może pomóc Ci w planowaniu kampanii reklamowej. Pamiętaj jednak o tym, że z Google Adwords korzystają również giganci rynku, jak Allegro, Adidas, czy Garmin, z którymi raczej ciężko rywalizować o pozycję w przeglądarce internetowej. Dlatego ta metoda powinna być jedną z Twoich strategii, ale nie może być jedyną. Inaczej zamiast wzrostu zainteresowania zaobserwujesz jedynie wypływ gotówki.
To oczywiście nie są jedyne metody walki o Klienta na w sieci. Mało która firma może pozwolić sobie na wdrożenie więcej niż 2-3 kanałów reklamowych jednocześnie z uwagi na koszty. Jeżeli dopiero zaczynasz działalność i chcesz zyskać przewagę nad konkurencją, nie eksperymentuj z reklamą. Wybierz to, co gwarantuje sukces!