Pomysł na biznes: szkoła muzyczna

Prowadzenie szkoły muzycznej to biznes, który wymaga sporego zaangażowania, lecz w zamian przynosi ogromną radość i satysfakcję, a – dobrze prowadzony – także gratyfikację finansową. Obserwowanie rozwoju muzycznego młodych adeptów sztuki daje poczucie spełnienia i napędza do dalszych działań.

Elementy biznesplanu

Przede wszystkim musimy znaleźć odpowiednią lokalizację, która w przypadku zajęć prowadzonych stacjonarnie w salach muzycznych, jest kluczowym elementem biznesplanu. Dobrze przed podjęciem decyzji wynająć specjalistów, którzy przeprowadzą badanie rynku w potencjalnej lokalizacji. Lokal pod działalność szkoły muzycznej musi być umiejscowiony w taki sposób, by hałas generowany podczas zajęć nikomu nie przeszkadzał. Należy wziąć pod uwagę zarówno okolicznych mieszkańców, jak i sąsiadujące z lokalem firmy. Sale można oczywiście częściowo wygłuszyć, lecz wiąże się to z niemałym kosztem, a na początku kapitał przyda się na inne inwestycje, takie jak np. zakup instrumentów oraz niezbędnego wyposażenia.

Gdy już podejmiemy decyzję o lokalizacji, musimy znaleźć zespół wykwalifikowanych nauczycieli, których zatrudnimy. Ważne, by były to osoby, które znają się na edukacji oraz same doskonale opanowały sztukę gry na wybranym instrumencie lub śpiewu. To, jakie lekcje będziemy oferować i, czy skierujemy ofertę tylko do dzieci czy również do dorosłych, zależy wyłącznie od nas.

Promocja i sprzedaż edukacji muzycznej

Mieszkańcy miasta muszą dowiedzieć się o istnieniu naszej szkoły, by mogli zapisać siebie lub swoje dziecko na lekcje gry. Zanim przystąpimy do komunikacji, przygotujmy strategię komunikacji firmy oraz strategię brandingową. Jak każda firma potrzebujemy nazwy i logotypu, a także misji, wizji i standardów, którymi będziemy się kierować. Komunikację powinniśmy prowadzić różnymi kanałami – promocja online i offline. Warto stworzyć stronę internetową z ofertą i formularzem zapisu oraz strony fanpage w różnych mediach społecznościowych. Przydadzą się ulotki i plakaty, których dystrybucja na okolicznych osiedlach, może pomóc w dotarciu do potencjalnych odbiorców. Spróbujmy też przebić się z promocją projektu w lokalnych mediach: w radio, na lokalnych portalach, w gazetkach osiedlowych itp. Jeśli mamy trochę więcej gotówki na start, dobrym pomysłem będą reklamy na FB oraz inwestycja w copywriting, pozycjonowanie i optymalizację strony www.

Ważnym elementem jest organizacja dni otwartych, by pokazać przyszłym klientom przestrzeń szkoły oraz dać im możliwość porozmawiania z nauczycielami czy pogrania na wymarzonym instrumencie. Takie wydarzenie powinniśmy zorganizować z rozmachem i odpowiednio wcześniej wypromować.

Długofalowe podejście

Już przy tworzeniu umów współpracy dla pierwszych klientów, weźmy pod uwagę, że chcemy jak najdłużej zatrzymać ucznia w szkole, a zatem proponujmy od razu zapisanie się na okres całego roku szkolnego. Dodatkowo nie zapominajmy, że regularne zajęcia zawieszane są w wakacje, więc z góry weźmy pod uwagę organizację warsztatów, półkolonii, specjalnych koncertów czy eventów, z których będziemy czerpać zyski w tym okresie.

Jeśli myślimy o budowaniu silnego przyszłościowego biznesu, zbierajmy opinie zadowolonych klientów, czy to na stronie internetowej, na portalach społecznościowych, czy w Google. Słuchajmy też informacji zwrotnych, gdyż to konsument ostatecznie dyktuje warunki i ceny rynkowe, dlatego ważne jest, by odpowiadać na potrzeby obecnych i przyszłych klientów.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Czym charakteryzuje się spółka partnerska?Czym charakteryzuje się spółka partnerska? Spółka partnerska należy do kategorii spółek osobowych. Została uregulowana przez kodeks spółek handlowych z dnia 15 września 2000 roku. Czym jest spółka partnerska? Spółka partnerska jest tworzona przez wspólników, którzy w celu […]
  • Działania SEO podnoszące widoczność strony w wyszukiwarceDziałania SEO podnoszące widoczność strony w wyszukiwarce Posiadanie własnej strony internetowej to nie tylko stałe jej uzupełnianie, jak również dbanie o aspekt wizualny witryny. Aby w precyzyjny i korzystny sposób zatroszczyć się o własny serwis, jak również podnieść jego popularność, warto zwrócić […]
  • Jak dobrze motywować swoich pracowników?Jak dobrze motywować swoich pracowników? W zdecydowanej większości przypadków za sukcesem każdej firmy stoją jej pracownicy. Inaczej jest w przypadku firm jednoosobowych. Dzisiaj jednak skupimy się na pracownikach, którzy w odpowiedni sposób zmotywowani będą działać na to, aby firma […]
  • Własny biznes – zacznij z tym, co masz!Własny biznes – zacznij z tym, co masz! Każda osoba, która na poważnie rozważa otworzenie własnej działalności gospodarczej, oczami wyobraźni widzi w pełni zorganizowany biznes, z wypasionym zapleczem, mocno rozbudowanym marketingiem, najnowszym i najnowocześniejszym sprzętem i […]
  • Pracuj skąd chcesz – zostań cyfrowym nomadąPracuj skąd chcesz – zostań cyfrowym nomadą W dzisiejszym świecie technologie komunikacji zdalnej są już tak dalece rozwinięte, że nie tylko możemy pracować z domu, ale, tak naprawdę, niemal z każdego miejsca na kuli ziemskiej. Korzystają z tego cyfrowi nomadzi – ludzie, którym […]