Pomysł na biznes: szkoła muzyczna

Prowadzenie szkoły muzycznej to biznes, który wymaga sporego zaangażowania, lecz w zamian przynosi ogromną radość i satysfakcję, a – dobrze prowadzony – także gratyfikację finansową. Obserwowanie rozwoju muzycznego młodych adeptów sztuki daje poczucie spełnienia i napędza do dalszych działań.

Elementy biznesplanu

Przede wszystkim musimy znaleźć odpowiednią lokalizację, która w przypadku zajęć prowadzonych stacjonarnie w salach muzycznych, jest kluczowym elementem biznesplanu. Dobrze przed podjęciem decyzji wynająć specjalistów, którzy przeprowadzą badanie rynku w potencjalnej lokalizacji. Lokal pod działalność szkoły muzycznej musi być umiejscowiony w taki sposób, by hałas generowany podczas zajęć nikomu nie przeszkadzał. Należy wziąć pod uwagę zarówno okolicznych mieszkańców, jak i sąsiadujące z lokalem firmy. Sale można oczywiście częściowo wygłuszyć, lecz wiąże się to z niemałym kosztem, a na początku kapitał przyda się na inne inwestycje, takie jak np. zakup instrumentów oraz niezbędnego wyposażenia.

Gdy już podejmiemy decyzję o lokalizacji, musimy znaleźć zespół wykwalifikowanych nauczycieli, których zatrudnimy. Ważne, by były to osoby, które znają się na edukacji oraz same doskonale opanowały sztukę gry na wybranym instrumencie lub śpiewu. To, jakie lekcje będziemy oferować i, czy skierujemy ofertę tylko do dzieci czy również do dorosłych, zależy wyłącznie od nas.

Promocja i sprzedaż edukacji muzycznej

Mieszkańcy miasta muszą dowiedzieć się o istnieniu naszej szkoły, by mogli zapisać siebie lub swoje dziecko na lekcje gry. Zanim przystąpimy do komunikacji, przygotujmy strategię komunikacji firmy oraz strategię brandingową. Jak każda firma potrzebujemy nazwy i logotypu, a także misji, wizji i standardów, którymi będziemy się kierować. Komunikację powinniśmy prowadzić różnymi kanałami – promocja online i offline. Warto stworzyć stronę internetową z ofertą i formularzem zapisu oraz strony fanpage w różnych mediach społecznościowych. Przydadzą się ulotki i plakaty, których dystrybucja na okolicznych osiedlach, może pomóc w dotarciu do potencjalnych odbiorców. Spróbujmy też przebić się z promocją projektu w lokalnych mediach: w radio, na lokalnych portalach, w gazetkach osiedlowych itp. Jeśli mamy trochę więcej gotówki na start, dobrym pomysłem będą reklamy na FB oraz inwestycja w copywriting, pozycjonowanie i optymalizację strony www.

Ważnym elementem jest organizacja dni otwartych, by pokazać przyszłym klientom przestrzeń szkoły oraz dać im możliwość porozmawiania z nauczycielami czy pogrania na wymarzonym instrumencie. Takie wydarzenie powinniśmy zorganizować z rozmachem i odpowiednio wcześniej wypromować.

Długofalowe podejście

Już przy tworzeniu umów współpracy dla pierwszych klientów, weźmy pod uwagę, że chcemy jak najdłużej zatrzymać ucznia w szkole, a zatem proponujmy od razu zapisanie się na okres całego roku szkolnego. Dodatkowo nie zapominajmy, że regularne zajęcia zawieszane są w wakacje, więc z góry weźmy pod uwagę organizację warsztatów, półkolonii, specjalnych koncertów czy eventów, z których będziemy czerpać zyski w tym okresie.

Jeśli myślimy o budowaniu silnego przyszłościowego biznesu, zbierajmy opinie zadowolonych klientów, czy to na stronie internetowej, na portalach społecznościowych, czy w Google. Słuchajmy też informacji zwrotnych, gdyż to konsument ostatecznie dyktuje warunki i ceny rynkowe, dlatego ważne jest, by odpowiadać na potrzeby obecnych i przyszłych klientów.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Jakie kompetencje powinien posiadać Lider Zespołu?Jakie kompetencje powinien posiadać Lider Zespołu? W wielu firmach, w szczególności w wielkich korporacjach, mówi się o kimś takim jak Lider Zespołu. Im większa firma, tym większa ilość takich osób, które mają motywować inne osoby do lepszej i bardziej skutecznej pracy. Jakie cechy powinien […]
  • Solidny łańcuch dostaw to podstawa funkcjonowania sklepów sprzedających artykuły pierwszej potrzebySolidny łańcuch dostaw to podstawa funkcjonowania sklepów sprzedających artykuły pierwszej potrzeby Zaspokojenie potrzeb w obszarze ekonomii na żądanie (on-demand economy) nigdy nie było trudniejsze dla sieci sprzedaży niż obecnie. Nagły wzrost zapotrzebowania na artykuły pierwszej potrzeby jak pieczywo, jajka czy nawet papier toaletowy […]
  • Samozatrudnienie – trudny czas pandemiiSamozatrudnienie – trudny czas pandemii Sytuacja na świecie wygląda niepokojąco, pandemia stała się poważnym problemem dla wielu środowisk. Przede wszystkim dla wielu osób kłopotliwe stało się organizowanie życia zawodowego, w tym okresie. W wielu branżach można mówić o poważnym […]
  • Coaching jako nowe narzędzie biznesoweCoaching jako nowe narzędzie biznesowe Coaching w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Moda na tego typu działania przywędrowała do nas zza wielkiej wody. Coaching biznesowy wykorzystywany jest w wielu krajach w Ameryce przez zdecydowaną większość firm. Czym ono jest i dlaczego […]
  • Jakie są rodzaje spółek na polskim rynku?Jakie są rodzaje spółek na polskim rynku? W Polsce jest wiele rodzajów spółek. Różnią się one funkcją, jaką przypisał im ustawodawca, jak również sposobem tworzenia. Czym jest spółka? Spółka jest rodzajem działalności osób fizycznych oraz prawnych, opartej na umowie albo statucie. […]