Gaz dla firm – czy jest szansą na poprawę klimatu?

Polska gospodarka wyróżnia się na tle innych krajów Europy wysokim spalaniem węgla, a co za tym idzie emisją dwutlenku węgla i innych gazów do atmosfery. Strategia Energetyczna do 2050 roku zakłada, że w naszym kraju na znaczeniu mają zyskać odnawialne źródła energii oraz gaz. Czy zastosowanie gazu w firmach stanowi szansę na poprawę klimatu?

Gaz ziemny, czyli błękitne paliwo

Nieprzypadkowo gaz ziemny powszechnie nazywa się błękitnym paliwem. Jako źródło energii pod względem “czystości” daleko dystansuje on pozostałe paliwa kopalne. Spalanie gazu ziemnego przyczynia się do o połowę niższej emisji dwutlenku węgla do atmosfery, niż ma to miejsce w wypadku węgla i o 30% niższej od ropy naftowej. Gaz ziemny przy spalaniu nie zanieczyszcza powietrza tlenkiem azotu, który odpowiada za powstawanie smogu. Przy jego spalaniu niewydzielany jest także trujący dwutlenek siarki. W odróżnieniu od węgla kamiennego i brunatnego nie powoduje on także emisji pyłu do atmosfery. W tym miejscu warto zauważyć, że smog powstający w naszym kraju przyczynia się do śmierci ponad 60 000 osób rocznie. Między innymi dlatego gaz ziemny jest popierany przez ekspertów i ekologów.

Gaz ziemny w energetyce

Paliwo gazowe dobrze sprawdza się w energetyce, nie tylko ze względu na swoją czystość. Koszty budowy i eksploatacji takich elektrowni są znacznie niższe. Zaletą elektrowni i elektrociepłowni gazowych jest także możliwości szybkiego rozruchu i zwiększenia mocy, w przypadku awarii innej elektrowni.

Gaz dla firm

Gaz ziemny dobrze sprawdza się jako źródło ogrzewania dla firm. Nie chodzi wyłącznie o to, że jest rozwiązaniem ekologicznym, ale także ergonomicznym, ponieważ mniejsza kotłownia przyczynia się do oszczędności przestrzeni. Łatwiejszy staje się sam zakup paliwa, ponieważ przedsiębiorstwa płacą za zużyty gaz, którego zresztą nie muszą magazynować i kupować na zapas jak węgla. Ważny argument w stanowi fakt, że w ostatnim czasie ceny gazu spadają, a na europejskich rynkach występuje jego nadpodaż. Eksperci twierdzą, że przyczyni się to do szybszej transformacji polskiej energetyki na bardziej przyjazną środowisku.

Więcej informacji na temat gazu dla firm i jego cen można przeczytać na stronie internetowej firmy Po Prostu Energia, niezależnego sprzedawcy prądu i gazu dla przedsiębiorstw oraz gospodarstw domowych.

Oceń artykuł
[Suma: 1 Średnia: 5]

Podobne posty

  • Mobbing w pracy – jak sobie z tym poradzić?Mobbing w pracy – jak sobie z tym poradzić? Jak wskazują statystyki z roku na rok przybywa osób, które skarżą się, że doświadczyły mobbingu ze strony przełożonego. Aczkolwiek statystyki te są zaniżone, ponieważ nie każda osoba decyduje się ten problem zgłosić.  Czym jest […]
  • Archetyp marki – co dawni bohaterowie mają wspólnego z dzisiejszymi firmami?Archetyp marki – co dawni bohaterowie mają wspólnego z dzisiejszymi firmami? Podobnie jak charyzmatyczni przywódcy, silne marki posiadają określoną tożsamość - zestaw cech oraz wartości, jakimi kierują się we wszystkich działaniach. Potrafią zaspokajać potrzeby i wywoływać emocje. Dzięki temu są wiarygodne, a […]
  • Czym jest Internet Rzeczy i jak go wykorzystywać?Czym jest Internet Rzeczy i jak go wykorzystywać? Nowoczesne technologie są coraz intensywniej stosowane w życiu codziennym oraz biznesowym. Śmiało wkraczają także do różnych gałęzi gospodarki, choćby do przemysłu lub transportu. W wielu przypadkach sięga się obecnie po rozwiązania […]
  • Sprawca stłuczki nie ma ważnego OC? Wyjaśniamy, co się dzieje w takiej sytuacjiSprawca stłuczki nie ma ważnego OC? Wyjaśniamy, co się dzieje w takiej sytuacji Polisa odpowiedzialności cywilnej jest obowiązkowym świadczeniem. Zdarza się jednak, że kierowcy zaniedbują obowiązek posiadania ważnego pakietu. Warto wiedzieć, co zrobić, gdy sprawca stłuczki nie ma należytego OC. UFG Firmy, oferujące […]
  • Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci?Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci? Wielu ekspertów marketingowych zwykle określa markę, jako zestaw strategii mających na celu generowanie pozytywnego wizerunku i skojarzeń dotyczących firmy. Kiedy są te same ceny i funkcjonalność, a nie ma sposobu, aby skupić się na estetyce, […]