Komunikacja w firmie to jeden z elementów, który należy dopilnować. Dzięki temu firma będzie sprawnie działała, co w dalszej mierze wpłynie na sukces firmy. Kierownicy będą mogli mówić o planowaniu odpowiedniej strategii, jak również o kontrolowaniu postępu. Pracownicy otrzymują jasne i zwięzłe komunikaty, dzięki czemu wiedzą jak wykonywać swoje zadania. W wielu firmach występują jednak problemy z komunikacją. Dlaczego?
Błędy popełniane podczas komunikacji
Za komunikację w dużej mierze odpowiedzialny jest Lider Zespołu. To od niego na ogół wychodzą wszystkie komunikaty. Jeżeli zauważamy, że w zespole istnieje problem z tym, aby nawzajem się porozumieć, warto zacząć od siebie jako lidera. Bagatelizowanie takich problemów może prowadzić do licznych błędów przy prowadzenie firmy.
Narzędzia do przekazywania informacji
Dzisiaj nie można pamiętać tylko o tradycyjnych formach przekazywania informacji. Biuletyny, tablice pracownicze wychodzą już powoli z mody. Należy pamiętać o zelektronizowanie komunikacji. Specjalne systemy informatyczne pozwalają na szybszą komunikację z pracownikami.
Jednostronnie komunikacja
Nie można pozwolić sobie na jednostronną komunikację. Tak, nawet jako osoby prywatne często uważamy, że nasze słowa to święta prawda. Nie zawsze tak jest!! Należy sobie to uświadomić, jeżeli chcemy być pewni, że komunikacja w naszym domu, życiu, jak również w firmie przebiega sprawnie. Czasem warto przyjąć do siebie konstruktywną krytykę.
Pośpiech
Żyjemy w biegu. Takie mamy czasy. Musimy jednak pamiętać o tym, że przez to możemy przekazywać złe i błędne informacje. Przekształcenie komunikatów, ich zły odbiór sprawi, że komunikacja nie będzie przebiegała odpowiednimi torami.
Zwyczajne rozmowy z podwładnymi
Komunikacja z podwładnymi to nie tylko suche przekazywanie komunikatów. To również umiejętność pochwały za wykonane czynności. Od czasu do czasu można pozwolić sobie na komplementy, dzięki czemu nasi pracownicy stwierdzą, ze dostrzegamy ich działania prowadzące do osiągnięcia sukcesu przez markę.