Jak usprawnić działanie sklepu internetowego?

W dobie dzisiejszych czasów coraz więcej osób decyduje się na założenie sklepu internetowego. Bowiem wiąże się z tym obniżenie kosztów prowadzonej działalności, jak również możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów.

Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego nic innego, jak w obecnej chwili najpopularniejsza metoda działalności marketingowej w internecie. Pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności sklepu w wyszukiwarce przy wprowadzaniu danych fraz przez użytkowników. W obecnej chwili ciężko jest zaistnieć w internecie bez takiego działania, ponieważ konkurencja jest zbyt duża. Pozycjonowanie jest czynnością długofalową. Pozycjonowanie sklepu internetowego może być:

  • szerokie – bardzo dobrze sprawdzi się ono w stosunku do sklepów, które w swojej ofercie posiadają duży asortyment
  • lokalne – strona sklepu internetowego jest promowana ze względu na daną lokalizację
  • long tail – dotyczy ona długi, szczegółowych fraz kluczowych, tj. “wąskie, czarne spodnie z podwyższonym stanem” albo “białe firany w kwiatki do salonu”

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. I polega ona na modyfikacji treści strony sklepu internetowego, aby w jak największym stopniu została ona zbudowana zgodnie z podjętą strategią marketingową. Chodzi tutaj przede wszystkim o odpowiednie dopasowanie zdjęć, nagłówków oraz opisów danych produktów. Niezwykle istotne jest również to, aby strona sklepu była przejrzysta i zachęcała potencjalnego klienta do zakupu oferowanych produktów. Do pozostałych aspektów, na które także trzeba zwrócić uwagę zalicza się: adres URL, opis meta description, opinie i komentarze, linkowanie wewnętrzne, jak również dane strukturalne i responsywność.

Reklama w mediach społecznościowych

Reklama w mediach społecznościowych ma jedną podstawową cechę – może dotrzeć do nieograniczonej ilość użytkowników i generować duży ruch na stronie. Jak powszechnie wiadomo, generowanie dużego ruchu na stronie przekłada się również w wysokość zarobków. Najbardziej opłaca się reklamować sklep w mediach społecznościowych, tj. Facebook oraz Instagram. Reklama może odbywać się za pomocą wyświetlanych treść między postami innych użytkowników, jak również za pomocą reklamy oferowanej przez influencerów. W zależności od ilości obserwujących danych profil influencera, reklama może kosztować od 1000 do nawet 20 tysięcy złotych. Mimo dużego kosztu takiej reklamy, przedsiębiorca może mieć pewność zysk zrekompensuje tą kwotę.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Własna firma i współpraca z influencerami – tak czy nie?Własna firma i współpraca z influencerami – tak czy nie? Dzisiejsze działania marketingowe w dużej mierze powinny skupiać się na Internecie. Taka jest już specyfika dzisiejszego rynku, że ludzie mniej wierzą reklamom tradycyjnym, bardziej skupiając się na tym co znajdą w sieci. Nic więc dziwnego, że […]
  • Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci?Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci? Wielu ekspertów marketingowych zwykle określa markę, jako zestaw strategii mających na celu generowanie pozytywnego wizerunku i skojarzeń dotyczących firmy. Kiedy są te same ceny i funkcjonalność, a nie ma sposobu, aby skupić się na estetyce, […]
  • Jak rozwiązać problem z nieodpowiednią obsługą klienta?Jak rozwiązać problem z nieodpowiednią obsługą klienta? Straty finansowe wynikające ze złej obsługi klienta są podstępne, trudne do zauważenia, a nawet trudniejsze do obliczenia. Ale zamiast rozpaczać trzeba zrozumieć, gdzie ukryty jest problem i jak go rozwiązać.Teraz dużo mówią o marketingu i […]
  • Archetyp marki – co dawni bohaterowie mają wspólnego z dzisiejszymi firmami?Archetyp marki – co dawni bohaterowie mają wspólnego z dzisiejszymi firmami? Podobnie jak charyzmatyczni przywódcy, silne marki posiadają określoną tożsamość - zestaw cech oraz wartości, jakimi kierują się we wszystkich działaniach. Potrafią zaspokajać potrzeby i wywoływać emocje. Dzięki temu są wiarygodne, a […]
  • Wyprzedź konkurencję skutecznie reklamując swoją firmę w Internecie!Wyprzedź konkurencję skutecznie reklamując swoją firmę w Internecie! Jeśli zdecydowałeś się na założenie własnej działalności z pewnością już dobrze wiesz, jak kluczowe dla jej sukcesu jest bycie dostrzeżonym w Internecie. Sieć to olbrzymie medium i trudno dobrać taką formę reklamy, która pozwoli Ci skutecznie […]