W dobie dzisiejszych czasów coraz więcej osób decyduje się na założenie sklepu internetowego. Bowiem wiąże się z tym obniżenie kosztów prowadzonej działalności, jak również możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów.
Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego?
Pozycjonowanie sklepu internetowego nic innego, jak w obecnej chwili najpopularniejsza metoda działalności marketingowej w internecie. Pozycjonowanie polega na zwiększeniu widoczności sklepu w wyszukiwarce przy wprowadzaniu danych fraz przez użytkowników. W obecnej chwili ciężko jest zaistnieć w internecie bez takiego działania, ponieważ konkurencja jest zbyt duża. Pozycjonowanie jest czynnością długofalową. Pozycjonowanie sklepu internetowego może być:
- szerokie – bardzo dobrze sprawdzi się ono w stosunku do sklepów, które w swojej ofercie posiadają duży asortyment
- lokalne – strona sklepu internetowego jest promowana ze względu na daną lokalizację
- long tail – dotyczy ona długi, szczegółowych fraz kluczowych, tj. „wąskie, czarne spodnie z podwyższonym stanem” albo „białe firany w kwiatki do salonu”
Optymalizacja sklepu internetowego
Optymalizacja jest nieodłącznym elementem pozycjonowania. I polega ona na modyfikacji treści strony sklepu internetowego, aby w jak największym stopniu została ona zbudowana zgodnie z podjętą strategią marketingową. Chodzi tutaj przede wszystkim o odpowiednie dopasowanie zdjęć, nagłówków oraz opisów danych produktów. Niezwykle istotne jest również to, aby strona sklepu była przejrzysta i zachęcała potencjalnego klienta do zakupu oferowanych produktów. Do pozostałych aspektów, na które także trzeba zwrócić uwagę zalicza się: adres URL, opis meta description, opinie i komentarze, linkowanie wewnętrzne, jak również dane strukturalne i responsywność.
Reklama w mediach społecznościowych
Reklama w mediach społecznościowych ma jedną podstawową cechę – może dotrzeć do nieograniczonej ilość użytkowników i generować duży ruch na stronie. Jak powszechnie wiadomo, generowanie dużego ruchu na stronie przekłada się również w wysokość zarobków. Najbardziej opłaca się reklamować sklep w mediach społecznościowych, tj. Facebook oraz Instagram. Reklama może odbywać się za pomocą wyświetlanych treść między postami innych użytkowników, jak również za pomocą reklamy oferowanej przez influencerów. W zależności od ilości obserwujących danych profil influencera, reklama może kosztować od 1000 do nawet 20 tysięcy złotych. Mimo dużego kosztu takiej reklamy, przedsiębiorca może mieć pewność zysk zrekompensuje tą kwotę.