Kiedy pracujemy przy komputerze, powinniśmy zadbać o odpowiednie stanowisko pracy. Powinno ciekawie się prezentować i jednocześnie być ergonomiczne. Z pewnością nie jest to najłatwiejsze zadanie i części osób może sprawić trudność. Na jakie elementy powinniśmy zwrócić uwagę? O czym nie możemy zapominać? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Zadbaj o odpowiedni fotel
Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia każdego biura, z pewnością jest fotel biurowy. Jego wybór z pewnością nie należy do najłatwiejszych, biorąc pod uwagę, jak dużo modeli znaleźć można na rynku. Jest to bardzo ważne, ze względu na to, że dłuższy czas pracy przyczynia się do tego, że częściej mogą występować u nas schorzenia, które wynikają z długotrwałej pracy w pozycji siedzącej.
Krzesło biurowe powinno mieć przede wszystkim odpowiednią wysokość, aby możliwe było zgięcie nóg w kolanach pod kątem 90°. Ważne są podłokietniki, które zapewniają komfort i wygodę, bowiem wspierają nasze ręce przez cały czas.
Pamiętajmy o oparciu, które powinno mieć kształt profilowany do naszego kręgosłupa. Kolejnym istotnym elementem jest wentylacja, dzięki której możemy zadbać o komfort i trwałość. Jeśli chodzi o siedzisko, powinno być miękkie, jednakże nie za głębokie. Dużo w tym przypadku zależy od indywidualnych preferencji.
Nie zapomnij o dobraniu biurka
Kiedy krzesło biurowe zostało już zakupione, powinniśmy zdecydować się na odpowiednie biurko. Przede wszystkim musimy się zastanowić nad tym, jakim budżetem dysponujemy. Nie od dziś wiadomo, że ceny biurek są zróżnicowane, dlatego też dużo w tym przypadku zależy od naszych preferencji.
Należy wziąć pod uwagę wzrost użytkownika, a także indywidualne preferencje. Między innymi na tej podstawie możemy zdecydować się na rozmiar biurka, który musi być odpowiednio dobrany zarówno do wielkości pomieszczenia, jak i do specyfiki pracy.
Pamiętajmy o ergonomii naszego biurka, co jest kwestią priorytetową. Zwróćmy uwagę na głębokość, szerokość, a także wysokość. Przydatna w przypadku komputerów stacjonarnych okaże się szufladka na klawiaturę. Ostatnim parametrem jest cena, jednakże nie powinniśmy się nią kierować w dużym stopniu.
Zadbaj o porządek stanowiska
Bardzo ważnym czynnikiem, który w skuteczny sposób może zmaksymalizować wyniki pracy, jest zachowanie porządku stanowiska. Nie od dziś wiadomo, że skupienie się w miejscu pracy, które jest zagracone i posiada wiele niepotrzebnych przedmiotów, jest bardzo trudne. Bardzo istotne jest to, aby w sposób szczególny zadbać więc o zachowanie czystości.
Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że najwięcej bakterii znaleźć można na klawiaturze, dlatego też oczyszczajmy ją regularnie, przynajmniej raz dziennie. Dodatkowo powinniśmy umiejscowić wszystkie akcesoria biurowe w jednym miejscu, bowiem szukanie zszywacza, wśród wielu innych przedmiotów, może okazać się bardzo uciążliwe.
Artykuł powstał we współpracy z kupkrzeslo.pl |