Własna firma i współpraca z influencerami – tak czy nie?

Dzisiejsze działania marketingowe w dużej mierze powinny skupiać się na Internecie. Taka jest już specyfika dzisiejszego rynku, że ludzie mniej wierzą reklamom tradycyjnym, bardziej skupiając się na tym co znajdą w sieci. Nic więc dziwnego, że znane marki, jak również małe, lokalne firmy podejmują współpracę z influencerami.

Influencer marketing

Tego typu działania zyskują na popularności. Dlaczego? Ponieważ ludzie wierzą Liderom Opinii. Kim są takie osoby? To ludzie, którzy mają wpływ na podejmowane decyzje u innych osób. Tak, w dużej mierze wszyscy samodzielnie wiemy co robimy. Jednak chętnie patrzymy na to, jakie kosmetyki używa nasza ulubiona aktorka lub jakich gum oporowych używa nasz trener personalny. Skoro im się dana rzecz podoba, dlaczego miałaby się nie przyjąć u nas? Z takiego założenia wychodzi dzisiaj znaczna część osób.

Tego typu działania – współpraca z influencerami – ma niewymierne korzyści, jeżeli chodzi o markę. Po pierwsze wpływa na rozpoznawalność firmy, zbudowanie zaufania, lepsze dotarcie do grupy docelowej, aż w końcu znaczne zwiększenie zysków. Wszystkie firmy, którym zależy na utrzymaniu się na rynku powinny znaleźć “swojego” influencera.

Zasady współpracy

Zasady współpracy z takimi osobami są bardzo łatwe. My dajemy Ci do przetestowania szereg naszych produktów lub usług, a Ty na swoim kanale, vlogu, blogu, koncie społecznościowym wystawiasz nam recenzję. Jeżeli chcemy, aby reklama była dłuższa, nie tylko pod postacią jednorazowego wpisu, ustalmy przez jaki czas będziemy dostarczać takie produkty do danej osoby. Im dłużej znana osoba będzie reklamowała nasze usługi, tym lepiej.

Rynek lokalny i globalny rządzą się swoimi prawami. Jako mała, lokalna firma inwestujmy w osoby znane ze “swojego podwórka”. Po co nam celebryta, który mieszka w zupełnie innym mieście, który na pewno nigdy nie skorzystał z naszych usług? Lepiej znaleźć mniej znanego influencera z naszego miasta, który daje nadzieję na to, że faktycznie skorzysta z naszych usług lub produktów.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • W jaki sposób szukać pracy, aby ją znaleźć?W jaki sposób szukać pracy, aby ją znaleźć? Jak powszechnie wiadomo rynek pracy jest dość specyficzny w naszym kraju. Nawet osoby, które posiadają wykształcenie w danej dziedzinie mają problem z odnalezieniem pracy, która współgrałaby ze zdobytą wiedzą. W większości przypadku dzieje się […]
  • Inspektor danych osobowych RODOInspektor danych osobowych RODO W związku z wejściem w życie 28 maja 2018 roku dyrektywy Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych, w każdym państwie członkowskim zaczęła obowiązywać osoba inspektora danych osobowych. Podstawowym celem tej dyrektywy jest […]
  • Sprawca stłuczki nie ma ważnego OC? Wyjaśniamy, co się dzieje w takiej sytuacjiSprawca stłuczki nie ma ważnego OC? Wyjaśniamy, co się dzieje w takiej sytuacji Polisa odpowiedzialności cywilnej jest obowiązkowym świadczeniem. Zdarza się jednak, że kierowcy zaniedbują obowiązek posiadania ważnego pakietu. Warto wiedzieć, co zrobić, gdy sprawca stłuczki nie ma należytego OC. UFG Firmy, oferujące […]
  • Jakie są najważniejsze działania działu kadr i płac?Jakie są najważniejsze działania działu kadr i płac? Dział kadr i płac ma duże znaczenie dla sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Sektor ten dotyczy kwestii związanych z zasobami ludzkimi oraz prowadzaną przez firmę dokumentacją. Odpowiednio funkcjonujący dział kadr i prac pozwala […]
  • Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci?Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci? Wielu ekspertów marketingowych zwykle określa markę, jako zestaw strategii mających na celu generowanie pozytywnego wizerunku i skojarzeń dotyczących firmy. Kiedy są te same ceny i funkcjonalność, a nie ma sposobu, aby skupić się na estetyce, […]