Własna firma i współpraca z influencerami – tak czy nie?

Dzisiejsze działania marketingowe w dużej mierze powinny skupiać się na Internecie. Taka jest już specyfika dzisiejszego rynku, że ludzie mniej wierzą reklamom tradycyjnym, bardziej skupiając się na tym co znajdą w sieci. Nic więc dziwnego, że znane marki, jak również małe, lokalne firmy podejmują współpracę z influencerami.

Influencer marketing

Tego typu działania zyskują na popularności. Dlaczego? Ponieważ ludzie wierzą Liderom Opinii. Kim są takie osoby? To ludzie, którzy mają wpływ na podejmowane decyzje u innych osób. Tak, w dużej mierze wszyscy samodzielnie wiemy co robimy. Jednak chętnie patrzymy na to, jakie kosmetyki używa nasza ulubiona aktorka lub jakich gum oporowych używa nasz trener personalny. Skoro im się dana rzecz podoba, dlaczego miałaby się nie przyjąć u nas? Z takiego założenia wychodzi dzisiaj znaczna część osób.

Tego typu działania – współpraca z influencerami – ma niewymierne korzyści, jeżeli chodzi o markę. Po pierwsze wpływa na rozpoznawalność firmy, zbudowanie zaufania, lepsze dotarcie do grupy docelowej, aż w końcu znaczne zwiększenie zysków. Wszystkie firmy, którym zależy na utrzymaniu się na rynku powinny znaleźć “swojego” influencera.

Zasady współpracy

Zasady współpracy z takimi osobami są bardzo łatwe. My dajemy Ci do przetestowania szereg naszych produktów lub usług, a Ty na swoim kanale, vlogu, blogu, koncie społecznościowym wystawiasz nam recenzję. Jeżeli chcemy, aby reklama była dłuższa, nie tylko pod postacią jednorazowego wpisu, ustalmy przez jaki czas będziemy dostarczać takie produkty do danej osoby. Im dłużej znana osoba będzie reklamowała nasze usługi, tym lepiej.

Rynek lokalny i globalny rządzą się swoimi prawami. Jako mała, lokalna firma inwestujmy w osoby znane ze “swojego podwórka”. Po co nam celebryta, który mieszka w zupełnie innym mieście, który na pewno nigdy nie skorzystał z naszych usług? Lepiej znaleźć mniej znanego influencera z naszego miasta, który daje nadzieję na to, że faktycznie skorzysta z naszych usług lub produktów.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Na jakich zasadach przedsiębiorca może wziąć stażystę z UP?Na jakich zasadach przedsiębiorca może wziąć stażystę z UP? W naszym kraju jest w dalszym ciągu wiele takich osób, które mimo zdobycia wykształcenia w danej dziedzinie mają problem ze znalezieniem pracy w swoim zawodzie. Z tym problemem w szczególności znajdują się absolwenci studiów wyższych. Urząd […]
  • Jak zmotywować się do pracy w domu?Jak zmotywować się do pracy w domu? Obecnie sytuacja na świecie zmusiła wiele osób do całkowitej zmiany swojego życia zawodowego. Okazało się, że wiele osób może pracować zdalnie z własnego domu. Takie rozwiązanie ma bardzo wiele zalet, ale też sporo wad. Jedną z nich jest brak […]
  • Czym jest Internet Rzeczy i jak go wykorzystywać?Czym jest Internet Rzeczy i jak go wykorzystywać? Nowoczesne technologie są coraz intensywniej stosowane w życiu codziennym oraz biznesowym. Śmiało wkraczają także do różnych gałęzi gospodarki, choćby do przemysłu lub transportu. W wielu przypadkach sięga się obecnie po rozwiązania […]
  • Jak się starać o dofinansowanie firmy ze środków UE?Jak się starać o dofinansowanie firmy ze środków UE? Fundusze z Unii Europejskiej na rozwój działalności polskich przedsiębiorstw są dobrą możliwością, aby w odpowiedni sposób wystartować z własnym biznesem. Bowiem nie każdy młody przedsiębiorca posiada na tyle kapitału, aby móc się wybić na […]
  • Fakturowanie w małej firmie – co warto wiedzieć i jaki program wybrać?Fakturowanie w małej firmie – co warto wiedzieć i jaki program wybrać? Obecnie bardzo dużo firm, w szczególności małych wykorzystuje w swoich siedzibach nowoczesne oprogramowania które służą do fakturowania, to bardzo istotne, bowiem takie zastosowanie jest konieczne, aby w szybkim czasie można było przeprowadzić […]