Własna firma i współpraca z influencerami – tak czy nie?

Dzisiejsze działania marketingowe w dużej mierze powinny skupiać się na Internecie. Taka jest już specyfika dzisiejszego rynku, że ludzie mniej wierzą reklamom tradycyjnym, bardziej skupiając się na tym co znajdą w sieci. Nic więc dziwnego, że znane marki, jak również małe, lokalne firmy podejmują współpracę z influencerami.

Influencer marketing

Tego typu działania zyskują na popularności. Dlaczego? Ponieważ ludzie wierzą Liderom Opinii. Kim są takie osoby? To ludzie, którzy mają wpływ na podejmowane decyzje u innych osób. Tak, w dużej mierze wszyscy samodzielnie wiemy co robimy. Jednak chętnie patrzymy na to, jakie kosmetyki używa nasza ulubiona aktorka lub jakich gum oporowych używa nasz trener personalny. Skoro im się dana rzecz podoba, dlaczego miałaby się nie przyjąć u nas? Z takiego założenia wychodzi dzisiaj znaczna część osób.

Tego typu działania – współpraca z influencerami – ma niewymierne korzyści, jeżeli chodzi o markę. Po pierwsze wpływa na rozpoznawalność firmy, zbudowanie zaufania, lepsze dotarcie do grupy docelowej, aż w końcu znaczne zwiększenie zysków. Wszystkie firmy, którym zależy na utrzymaniu się na rynku powinny znaleźć „swojego” influencera.

Zasady współpracy

Zasady współpracy z takimi osobami są bardzo łatwe. My dajemy Ci do przetestowania szereg naszych produktów lub usług, a Ty na swoim kanale, vlogu, blogu, koncie społecznościowym wystawiasz nam recenzję. Jeżeli chcemy, aby reklama była dłuższa, nie tylko pod postacią jednorazowego wpisu, ustalmy przez jaki czas będziemy dostarczać takie produkty do danej osoby. Im dłużej znana osoba będzie reklamowała nasze usługi, tym lepiej.

Rynek lokalny i globalny rządzą się swoimi prawami. Jako mała, lokalna firma inwestujmy w osoby znane ze „swojego podwórka”. Po co nam celebryta, który mieszka w zupełnie innym mieście, który na pewno nigdy nie skorzystał z naszych usług? Lepiej znaleźć mniej znanego influencera z naszego miasta, który daje nadzieję na to, że faktycznie skorzysta z naszych usług lub produktów.

Informacja prawna