Własna firma i współpraca z influencerami – tak czy nie?

Dzisiejsze działania marketingowe w dużej mierze powinny skupiać się na Internecie. Taka jest już specyfika dzisiejszego rynku, że ludzie mniej wierzą reklamom tradycyjnym, bardziej skupiając się na tym co znajdą w sieci. Nic więc dziwnego, że znane marki, jak również małe, lokalne firmy podejmują współpracę z influencerami.

Influencer marketing

Tego typu działania zyskują na popularności. Dlaczego? Ponieważ ludzie wierzą Liderom Opinii. Kim są takie osoby? To ludzie, którzy mają wpływ na podejmowane decyzje u innych osób. Tak, w dużej mierze wszyscy samodzielnie wiemy co robimy. Jednak chętnie patrzymy na to, jakie kosmetyki używa nasza ulubiona aktorka lub jakich gum oporowych używa nasz trener personalny. Skoro im się dana rzecz podoba, dlaczego miałaby się nie przyjąć u nas? Z takiego założenia wychodzi dzisiaj znaczna część osób.

Tego typu działania – współpraca z influencerami – ma niewymierne korzyści, jeżeli chodzi o markę. Po pierwsze wpływa na rozpoznawalność firmy, zbudowanie zaufania, lepsze dotarcie do grupy docelowej, aż w końcu znaczne zwiększenie zysków. Wszystkie firmy, którym zależy na utrzymaniu się na rynku powinny znaleźć “swojego” influencera.

Zasady współpracy

Zasady współpracy z takimi osobami są bardzo łatwe. My dajemy Ci do przetestowania szereg naszych produktów lub usług, a Ty na swoim kanale, vlogu, blogu, koncie społecznościowym wystawiasz nam recenzję. Jeżeli chcemy, aby reklama była dłuższa, nie tylko pod postacią jednorazowego wpisu, ustalmy przez jaki czas będziemy dostarczać takie produkty do danej osoby. Im dłużej znana osoba będzie reklamowała nasze usługi, tym lepiej.

Rynek lokalny i globalny rządzą się swoimi prawami. Jako mała, lokalna firma inwestujmy w osoby znane ze “swojego podwórka”. Po co nam celebryta, który mieszka w zupełnie innym mieście, który na pewno nigdy nie skorzystał z naszych usług? Lepiej znaleźć mniej znanego influencera z naszego miasta, który daje nadzieję na to, że faktycznie skorzysta z naszych usług lub produktów.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Czym charakteryzuje się spółka komandytowa?Czym charakteryzuje się spółka komandytowa? Spółka komandytowa należy do kategorii spółek osobowych. Jej główną cechą jest trwały skład spółki, jak również brak wyodrębnionych organów prowadzących sprawy spółki. Czym jest spółka komandytowa? Spółka komandytowa jest dobrym […]
  • Działania SEO podnoszące widoczność strony w wyszukiwarceDziałania SEO podnoszące widoczność strony w wyszukiwarce Posiadanie własnej strony internetowej to nie tylko stałe jej uzupełnianie, jak również dbanie o aspekt wizualny witryny. Aby w precyzyjny i korzystny sposób zatroszczyć się o własny serwis, jak również podnieść jego popularność, warto zwrócić […]
  • Jak dobrze motywować swoich pracowników?Jak dobrze motywować swoich pracowników? W zdecydowanej większości przypadków za sukcesem każdej firmy stoją jej pracownicy. Inaczej jest w przypadku firm jednoosobowych. Dzisiaj jednak skupimy się na pracownikach, którzy w odpowiedni sposób zmotywowani będą działać na to, aby firma […]
  • Czy warto odkładać pieniądze w Pracowniczych Planach Kapitałowych?Czy warto odkładać pieniądze w Pracowniczych Planach Kapitałowych? Pracownicze Plany Kapitałowe to projekt rządowy wprowadzany w życie z wielkim rozmachem. Ideą powstawania tej formy oszczędzania na emeryturę, jest odkładanie małych kwot z comiesięcznej pensji. Na dodatek do emerytury składają się trzy […]
  • Jak zorganizować event firmowy? Przydatne wskazówkiJak zorganizować event firmowy? Przydatne wskazówki Organizacja firmowych wydarzeń, zarówno tych czysto biznesowych, jak i integracyjnych to zawsze duże wyzwanie. Jak się do niego przygotować, by finalnie event został przeprowadzony od A do Z tak, jak tego chce właściciel przedsiębiorstwa? Od […]