Zawód dla energicznych osób – tajniki pracy wirtualnej asystentki

Wraz z rozwojem usług internetowych, coraz więcej osób szuka pracy zdalnej. Na wysokie zarobki mogą liczyć nie tylko informatycy, ale też wirtualne asystentki i asystenci. To z pewnością zawód dla ludzi aktywnych w sieci, którzy otwarci są na wiedzę, nowinki techniczne i potrafią wspomagać przedsiębiorców.

Jak zacząć pracę w zawodzie wirtualnej asystentki

Coraz więcej firm ogranicza zatrudnienie personelu. Zjawisko to dotyczy głównie pracowników biurowych. Dlatego powstał zawód wirtualnej asystentki. Są to w większości panie, lecz nie ma przeszkód, by zdalną asystenturą zajmowali się także panowie. Ich praca polega na kompleksowej pomocy przy prowadzeniu biznesu i organizowaniu życia prywatnego. Możliwości rozwoju w tym zawodzie są bardzo duże. Szanse na znalezienie klientów mają osoby, które posiadają już doświadczenie sekretarek, ale też są dobrze zorganizowane i potrafią pomagać w wielu biurowych czynnościach. Mogą odpowiadać na maile firmowe, prowadzić sklep internetowy, umawiać klientów, organizować spotkania, konferencje, szkolenia. Zakres działalności wirtualnych asystentek jest bardzo szeroki i zależy zarówno od oczekiwań klientów, jak i predyspozycji oraz wiedzy zdalnej asystentki.

Blogi tematyczne, grupy wsparcia i doskonalenia zdalnych asystentek

W związku z tym, że asystentki pracują zdalnie, najczęściej we własnym domu, to kształcą się także przez internet. Istnieje wiele grup profesjonalnych, wirtualnych asystentek, które wymieniają się wiedzą i doświadczeniem. Przewodniki po zawodzie zdalnej asystentki można znaleźć w formie e-booków oraz podcastów i filmików na różnych stronach internetowych. W tej profesji przydatne są specyficzne umiejętności szybkiej pracy, podzielność uwagi i łatwość nawiązywania kontaktów. Wiedzę praktyczną warto czerpać z blogów, które prowadzą wirtualne asystentki. Opowiadają na nich o własnych doświadczeniach i tego typu praktyczna wiedza jest bardzo cennym źródłem informacji o zawodzie zdalnej asystentki.

Poszukiwanie klientów dla wirtualnych asystentek

Jak sama nazwa zawodu wskazuje – wirtualne asystentki działają głównie online. Na różnych stronach internetowych, w serwisach społecznościowych i profesjonalnych forach poszukują klientów. Wiele osób prywatnych i firm potrzebuje pomocy zdalnej asystentki. Jedni podpisują umowę na wyłączność i korzystają ze wsparcia asystentki w pełnym wymiarze czasu, np. przez 7-8 godzin dziennie. Inni kupują godzinowe pakiety usług i posiłkują się wiedzą asystentki w wybranej dziedzinie, np. do zaprojektowania strony internetowej, rozliczenia podatku, organizacji spotkania z klientami.

Oceń artykuł
[Suma: 0 Średnia: 0]

Podobne posty

  • Własny biznes – zacznij z tym, co masz!Własny biznes – zacznij z tym, co masz! Każda osoba, która na poważnie rozważa otworzenie własnej działalności gospodarczej, oczami wyobraźni widzi w pełni zorganizowany biznes, z wypasionym zapleczem, mocno rozbudowanym marketingiem, najnowszym i najnowocześniejszym sprzętem i […]
  • Jak zorganizować event firmowy? Przydatne wskazówkiJak zorganizować event firmowy? Przydatne wskazówki Organizacja firmowych wydarzeń, zarówno tych czysto biznesowych, jak i integracyjnych to zawsze duże wyzwanie. Jak się do niego przygotować, by finalnie event został przeprowadzony od A do Z tak, jak tego chce właściciel przedsiębiorstwa? Od […]
  • Działania SEO podnoszące widoczność strony w wyszukiwarceDziałania SEO podnoszące widoczność strony w wyszukiwarce Posiadanie własnej strony internetowej to nie tylko stałe jej uzupełnianie, jak również dbanie o aspekt wizualny witryny. Aby w precyzyjny i korzystny sposób zatroszczyć się o własny serwis, jak również podnieść jego popularność, warto zwrócić […]
  • Jak usprawnić działanie sklepu internetowego?Jak usprawnić działanie sklepu internetowego? W dobie dzisiejszych czasów coraz więcej osób decyduje się na założenie sklepu internetowego. Bowiem wiąże się z tym obniżenie kosztów prowadzonej działalności, jak również możliwość dotarcia do większego grona potencjalnych klientów. Czym […]
  • Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci?Jak zbudować pozytywny wizerunek firmy w sieci? Wielu ekspertów marketingowych zwykle określa markę, jako zestaw strategii mających na celu generowanie pozytywnego wizerunku i skojarzeń dotyczących firmy. Kiedy są te same ceny i funkcjonalność, a nie ma sposobu, aby skupić się na estetyce, […]